書籍詳細

書籍詳細




洋書

災害時のコミュニケーション(第2版)

Disaster Communications in a Changing Media World

2ND

Haddow, George D.   Haddow, Kim S.

Butterworth-Heinemann 2014/01
259 p.   
装丁: Pap   
版表示など: pap.    装丁について
テキストの言語: ENG    出版国: US
ISBN: 9780124078680
KCN: 1019849154
紀伊國屋書店 選定タイトル
標準価格:¥8,836(本体 ¥8,033)   
Web販売価格あり    Web販売価格について

為替レートの変動や出版社の都合によって、価格が変動する場合がございます。

この商品は提携先の海外出版社在庫からの取り寄せとなります。品切れの場合、恐れ入りますがご了承下さい。

納期について
DDC: 363.3483
KDC: C130 コミュニケーション
C126 リスク・テロリズム・戦争・災害
F46 防災
関連書リスト: SB2684E エルゼビア社 環境・災害 関連書特集
NC2406
SB2742D エルゼビア社 環境・災害 関連書 特集
NB4052
SB2783A エルゼビア社 災害・環境・地球科学 関連書特集 2016
ご購入を希望される方は、
下のリンクをクリックしてください。

Full Description

Communications are key to the success of disaster mitigation, preparedness, response, and recovery. This title provides valuable information for navigating these priorities in the age of evolving media. It includes case studies from disasters including Hurricane Sandy, the 2011 tsunami in Japan, and the Boston Marathon bombings.
Detailed information

Table of Contents

1. Communications: The Critical Function 2. The Changing Media World 3. The "New" Newsroom 4. Disaster Coverage Past and Present 5. Principles of a Successful Communications Strategy 6. Application of Communications Principles to all Four Phases of Emergency Management 7. Disaster Communications Audiences 8. How to Adapt to the Changing Media Environment 9. Case Studies 10. Climate Change 11. Communicating During a Public Health Crisis 12. Building an Effective Disaster Communications Capability in a Changing Media World