書籍詳細

書籍詳細




洋書

Perception of Pixelated Images

Bachmann, Talis

Academic Pr 2016/01
170 p. 23 cm   
装丁: Pap   
版表示など: pap.    装丁について
テキストの言語: ENG    出版国: US
ISBN: 9780128093115
KCN: 1024399878
紀伊國屋書店 選定タイトル
標準価格:¥8,968(本体 ¥8,153)   
Web販売価格あり    Web販売価格について

為替レートの変動や出版社の都合によって、価格が変動する場合がございます。

この商品は提携先の海外出版社在庫からの取り寄せとなります。品切れの場合、恐れ入りますがご了承下さい。

納期について
DDC: 573
KDC: C22 知覚・認知・神経・意識
G70 神経内科学・神経科学
関連書リスト: SB2812A エルゼビア社 心理学・神経科学 関連書 特集
ご購入を希望される方は、
下のリンクをクリックしてください。

Annotation

Integrates research from psychology, neuroscience, computer science, and engineering.

Full Description

Perception of Pixelated Images covers the increasing use of these images in everyday life as communication, socialization, and commerce increasingly rely on technology. The literature in this book is dispersed across a wide group of disciplines, from perception and psychology to neuroscience, computer science, engineering, and consumer science. The book summarizes the research to date, answering such questions as, What are the spatial and temporal limits of perceptual discrimination of pixelated images?, What are the optimal conditions for maximizing information extracted from pixelated images?, and How does the method of pixelation compromise or assist perception?

Table of Contents

1. Intro to Perception Research on Pixellation 2. Perceptual Effects of Image Pixellation 3. Limits of Perception for Pixellated Images 4. Effects of Specific Visual Tasks on Pixelated Image Perception 5. Pixelated Face Recognition 6. Pixellated Images and Art 7. What Research on Pixellation Tells Us About Perception