書籍詳細

書籍詳細




洋書

合理的リーダーシップによる伝説的企業の発展

Rational Leadership : Developing Iconic Corporations

Brooker, Paul   Hayward, Margaret

Oxford Univ Pr 2018/08
255 p. 25 cm   
装丁: Hrd    装丁について
テキストの言語: ENG    出版国: GB
ISBN: 9780198825395
KCN: 1030401863
紀伊國屋書店 選定タイトル
標準価格:¥7,353(本体 ¥6,685)   
Web販売価格あり    Web販売価格について

為替レートの変動や出版社の都合によって、価格が変動する場合がございます。

この商品は提携先の海外出版社在庫からの取り寄せとなります。品切れの場合、恐れ入りますがご了承下さい。

納期について
DDC: 658.4092
KDC: E231 経営理論・経営戦略
M62
書評掲載: Choice Reviews 2019 February
ご購入を希望される方は、
下のリンクをクリックしてください。

Annotation

Using the examples of General Motors, Toyota, McDonalds, Walmart, Intel, Armani, and eBay, this book shows how a business version of rational leadership develops business corporations and inspires people with confidence.

Full Description

This book takes examples of iconic corporations to show how business leaders can use rational methods to develop companies and inspire people with confidence. It studies General Motors, Toyota, McDonalds, Walmart, Intel, Armani, and eBay through autobiographical writings and historical sources.
Detailed information

Table of Contents

1: Rational business leadership 2: GM: Sloan's My Years With General Motors 3: Toyota: Ohno's Toyota Production System 4: McDonald's: Kroc's Grinding It Out 5: Wal-Mart: Walton's Made in America 6: Intel: Grove's Only the Paranod Survive 7: eBay: Whitman's The Power of Many 8: GA: Armani's Giorgio Armani 9: Conclusion Appendix: The Theory of Rational Leadership Notes References