書籍詳細

書籍詳細




洋書

The Hollywood Brand : Movies and American Modernity

Catapano, Peter M.

Routledge 2018/02
165 p. 24 cm   
装丁: Pap   
版表示など: pap.    装丁について
テキストの言語: ENG    出版国: GB
ISBN: 9780815395751
装丁違いISBN: 0815395744
KCN: 1029580816
紀伊國屋書店 選定タイトル
標準価格:¥9,452(本体 ¥8,593)   
Web販売価格あり    Web販売価格について

為替レートの変動や出版社の都合によって、価格が変動する場合がございます。

この商品は提携先の海外出版社在庫からの取り寄せとなります。品切れの場合、恐れ入りますがご了承下さい。

納期について
DDC: 384.80979494
KDC: B34 映画・映像
ご購入を希望される方は、
下のリンクをクリックしてください。

Full Description

The Hollywood Brand traces the development of the moving picture from its humble roots as an object of mass amusement to its transformation into an art form worthy of exhibition in museums and academic study in leading universities. This book provides historical context to the ideas that coalesce to create the iconic Hollywood brand that comes to define American identity.

Table of Contents

Introduction: Modernity under the Hollywood Sign. Chapter 1 What's in a Name? Exhibition and Expectation Chapter 2 Movies with a Mission: Populism and Patriotism Chapter 3 A Home Among the Moderns: Movies and Modern Aesthetics Chapter 4 Hurray for Hollywood: Entertainment as Art Chapter 5 A New Art for the American Century: Hollywood Enters the Museum. Conclusion: The Future for the Hollywood Brand