書籍詳細

書籍詳細




洋書

アテンション・エコノミーにおける自由と抵抗

Stand Out of Our Light : Freedom and Resistance in the Attention Economy

Williams, James

Cambridge Univ Pr 2018/05
134 p. 24 cm   
装丁: Pap   
版表示など: pap.    装丁について
テキストの言語: ENG    出版国: GB
ISBN: 9781108452991
装丁違いISBN: 1108429092
KCN: 1030919823
紀伊國屋書店 選定タイトル
標準価格:¥2,729(本体 ¥2,481)   
Web販売価格あり    Web販売価格について

為替レートの変動や出版社の都合によって、価格が変動する場合がございます。

この商品は提携先の海外出版社在庫からの取り寄せとなります。品切れの場合、恐れ入りますがご了承下さい。

納期について
DDC: 153.733
KDC: A119 現代思想
C124 経済・経営・労働
E111 経済理論
ご購入を希望される方は、
下のリンクをクリックしてください。

Full Description

Are the systems of intelligent persuasion developed by today's tech giants a threat to human freedom? Drawing on insights from Ancient Greece through to Silicon Valley, Williams argues that liberating human attention may be the defining moral and political task of the Information Age. This title is also available as Open Access.
Detailed information

Table of Contents

1. Philosophy for trolls; Part I. Distraction by Design: 2. The faulty GPS; 3. The age of attention; 4. Bring your own boundaries; 5. Empires of the mind; Part II. Clicks against Humanity: 6. The citizen is the product; 7. The spotlight; 8. The starlight; 9. The daylight; Part III. Freedom of Attention: 10. The ground of first struggle; 11. The monster and the bank; 12. Marginal people on marginal time; 13. The brightest heaven of invention.