書籍詳細

書籍詳細




洋書

FOXニュースの報道姿勢にみるブランド戦略

Fox Populism : Branding Conservatism as Working Class

(Communication, Society and Politics)

Peck, Reece

Cambridge Univ Pr 2019/01
289 p. 24 cm   
装丁: Hrd    装丁について
テキストの言語: ENG    出版国: GB
ISBN: 9781108496766
装丁違いISBN: 1108721788
KCN: 1032327667
紀伊國屋書店 選定タイトル
標準価格:¥15,755(本体 ¥14,323)   
Web販売価格あり    Web販売価格について

為替レートの変動や出版社の都合によって、価格が変動する場合がございます。

この商品は提携先の海外出版社在庫からの取り寄せとなります。品切れの場合、恐れ入りますがご了承下さい。

納期について
DDC: 320
KDC: D211 政治理論
C133 メディア・ジャーナリズム
ご購入を希望される方は、
下のリンクをクリックしてください。

Full Description

This book traces the historical development of Fox's counter-elite news brand and reveals how an iconoclastic news style was crafted by fusing two class-based traditions of American public culture: populist politics and tabloid journalism. Through this style Fox successfully reframes narrow, conservative political demands as popular and universal.
Detailed information

Table of Contents

Introduction: Fox populism in the Great Recession; 1. Channeling America's tabloid soul: how Rupert Murdoch, Roger Ailes and Bill O'Reilly remade television news; 2. Populism on cable news: a theoretical framework; 3. 'I'm a blue-collar guy': how Fox News hosts imagine themselves and their audience as working class; 4. 'The makers and the takers': how Fox News forges a working class/business class political alliance; 5. The populist-intellectual tactic: how Fox News incorporates expert knowledge within its populist framework; Conclusion. Trumpian populism: Fox News' respectable future clashes with its tabloid past; Postscript. Fox News and the alt-right: populism and nationalism; Endnotes; Bibliography; Index.