書籍詳細

書籍詳細




洋書

経営倫理:理論、選択とジレンマ

Business Ethics : An Ethical Decision-Making Approach

(Foundations of Business Ethics)

Schwartz, Mark S.

Blackwell Pub 2017/04
313 p. 23 cm   
装丁: Hrd    装丁について
テキストの言語: ENG    出版国: US
ISBN: 9781118393444
装丁違いISBN: 1118393430
KCN: 1027793561
紀伊國屋書店 選定タイトル
標準価格:¥15,558(本体 ¥14,144)   
Web販売価格あり    Web販売価格について

為替レートの変動や出版社の都合によって、価格が変動する場合がございます。

この商品は出版社からの取り寄せとなります。品切れの場合もありますので、恐れ入りますがご了承下さい。

納期について
DDC: 174
KDC: E231 経営理論・経営戦略
ご購入を希望される方は、
下のリンクをクリックしてください。

Full Description

Business Ethics: An Ethical Decision-Making Approach presents a practical decision-making framework to aid in the identification, understanding, and resolution of complex ethical dilemmas in the workplace.
Detailed information

Table of Contents

Acknowledgments ix Introduction to Ethical Decision Making 1 Part One Descriptive Theory 21 1 What Determines Ethical Behavior? 23 2 The Ethical Decision-Making Process 59 3 Impediments to Proper Ethical Decision Making 93 Part Two Normative Framework 127 4 Distinguishing Right from Wrong 129 5 The Decision to Report Misconduct 159 Part Three Practical Application 189 6 Developing and Sustaining an Ethical Corporate Culture 191 7 What Would You Do? Common Workplace Dilemmas 231 Conclusion: Navigating the Moral High Road 259 Appendix A: Factors Affecting Moral Character 271 Appendix B: Descriptive Ethical Decision-Making Models 277 Appendix C: Normative Ethical Decision-Making Models 287 Appendix D: Business Ethics in Hollywood Movies 293 Index 299