書籍詳細

書籍詳細




洋書

ソーシャルメディアと道徳

Social Media and Morality : Losing Our Self Control

Nelson, Lisa S.

Cambridge Univ Pr 2018/06
225 p. 23 cm   
装丁: Pap   
版表示など: pap.    装丁について
テキストの言語: ENG    出版国: GB
ISBN: 9781316616574
装丁違いISBN: 1107164931
KCN: 1030666010
紀伊國屋書店 選定タイトル
標準価格:¥5,670(本体 ¥5,155)   
Web販売価格あり    Web販売価格について

為替レートの変動や出版社の都合によって、価格が変動する場合がございます。

この商品は提携先の海外出版社在庫からの取り寄せとなります。品切れの場合、恐れ入りますがご了承下さい。

納期について
DDC: 320
KDC: C134 情報社会・インターネット
M33
関連書リスト: SB3027 ソーシャルメディア研究
NB4467
書評掲載: Choice Reviews 2018 November
ご購入を希望される方は、
下のリンクをクリックしてください。

Full Description

This book is intended for anyone seeking to understand the moral significance of social media and provides an explanation of how our current legal and policy approach is lacking and in need of modification.
Detailed information

Table of Contents

1. Introduction; 2. The political significance of social media and the limits of our understanding; 3. The moral significance of social networking technologies; 4. Why we do what we do; 5. Time consciousness and the specious present of social media; 6. Pretty is as pretty does; 7. Revealing the moral self in the context of us; Bibliography; Index.