書籍詳細

書籍詳細




洋書

イノベーション管理革命(第2巻)国際化とビジネスモデル

Revolution of Innovation Management : Internationalization and Business Models . 2

Brem, Alexander (EDT)   Viardot, Eric (EDT)

Palgrave Macmillan 2017/02
273 p. 22 cm   
装丁: Hrd    装丁について
テキストの言語: ENG    出版国: DE
ISBN: 9781349951222
KCN: 1025955857
紀伊國屋書店 選定タイトル
標準価格:¥22,305(本体 ¥20,278)   
Web販売価格あり    Web販売価格について

為替レートの変動や出版社の都合によって、価格が変動する場合がございます。

この商品は出版社からの取り寄せとなります。品切れの場合もありますので、恐れ入りますがご了承下さい。

納期について
DDC: 658
KDC: E231 経営理論・経営戦略
ご購入を希望される方は、
下のリンクをクリックしてください。

Full Description

This edited volume explores how the rapid development of business model innovation changes innovation management at an international level.
Detailed information

Table of Contents

Chapter 1 Revolution of Innovation Management: Internationalization and Business Models (Alexander Brem & Eric Viardot).- Chapter 2 Open innovation in an international perspective: how to organise for (radical) product (Mette Praest Knudsen, Tina Lundo Tranekjer, and Uwe Cantner).- Chapter 3 Chaebol's Innovation Management without an Economic Miracle (Ingyu Oh).- Chapter 4 Innovation in China: The State of Art and Future Perspectives (Jin Chen, Rebecca Wenjing LV).- Chapter 5 Looking at Business Model Innovation and Innovation Eco-Systems and How They Are Evolving (Arvind Sahay & Arunaditya Sahay).- Chapter 6 Business model revolution: Four cases of the fastest growing distruptiuve companies of the 21st century (Robin Chu).- Chapter 7 The role of communication as a dynamic capability in business model innovation (Nicole Pfeffermann).- Chapter 8 innovation in family firms: a review of prior studies and a framework for future research (Andrea Urbinati, Simone Franzo, Alfredo De Massis, Federico Frattini).- Chapter 9 Responsible Research and Innovation Revisited: Aligning Product Development Processes with the Corporate Responsibility Agenda (Fiona Lettice, Helen Rogers, Emad Yaghmaei and Kulwant S. Pawar) .