書籍詳細

書籍詳細




洋書

戦略的CSR:ツールと理論

Strategic Corporate Social Responsibility : Tools & Theories for Responsible Management

Haski-leventhal, Debbie   Cooperrider, David (FRW)

Sage Pubns Ltd 2018/04
377 p. 23 cm   
装丁: Pap   
版表示など: pap.    装丁について
テキストの言語: ENG    出版国: GB
ISBN: 9781473998018
装丁違いISBN: 147399800X
KCN: 1028979250
紀伊國屋書店 選定タイトル
標準価格:¥9,032(本体 ¥8,211)   
Web販売価格あり    Web販売価格について

為替レートの変動や出版社の都合によって、価格が変動する場合がございます。

この商品は提携先の海外出版社在庫からの取り寄せとなります。品切れの場合、恐れ入りますがご了承下さい。

納期について
DDC: 174
KDC: E231 経営理論・経営戦略
関連書リスト: NB4325
SB3059C 経営倫理2019
ご購入を希望される方は、
下のリンクをクリックしてください。

Full Description

Based on the idea that strategic CSR offers the most holistic and effective approach to corporate social responsibility, the author presents the key concepts, theories and philosophical approaches to CSR, along with the practical tools needed to implement this knowledge in the real world.
Detailed information

Table of Contents

Introduction Chapter 1: Our Changing World and the Evolution of CSR Chapter 2: From CSR Pyramids to Shared Value and Beyond: CSR Models and Frameworks Chapter 3: Moving beyond shareholders: Internal and external stakeholder Chapter 4: Business Ethics: How philosophy can help us make ethical decisions in today's business Chapter 5: Environmental Sustainability: The Role of Business in Sustainable Development Chapter 6: Responsible Leadership: Inspiring corporate social responsibility Chapter 7: All aboard: Involving stakeholders in CSR Chapter 8: CSR impact: Creating, Measuring and Communicating the Impact Chapter 9: Benchmarking CSR: Frameworks, standards, certifications and indices Chapter 10: CSR Reporting Chapter 11: CSR and Marketing: Three Frontiers Chapter 12: The Way Forward: Making the Shift