書籍詳細

書籍詳細




洋書

<100ページで学ぶ名著>ジョン・バージャー『イメージ:視覚とメディア』

John Berger's Ways of Seeing

(Macat Library)

Kalkannis, Emmanouil

Taylor & Francis 2018/05
90 p. 20 cm   
装丁: Pap   
版表示など: pap.    装丁について
テキストの言語: ENG    出版国: GB
ISBN: 9781912284641
装丁違いISBN: 1912303930
KCN: 1029994568
紀伊國屋書店 選定タイトル
標準価格:¥1,185(本体 ¥1,098)   
Web販売価格あり    Web販売価格について

為替レートの変動や出版社の都合によって、価格が変動する場合がございます。

この商品は紀伊國屋書店在庫センターから出荷予定です。

納期について
DDC: 900
KDC: B300 芸術・表象文化—歴史・理論・概説
関連書リスト: SB2951 100ページで学ぶ名著
ご購入を希望される方は、
下のリンクをクリックしてください。

Full Description

Ways of Seeing is a key art-historical work that continues to provoke widespread debate. It is comprised of seven different essays, three of which are pictorial and the other containing texts and images. Berger first examines the relationship between seeing and knowing, discussing how our assumptions affect how we see a painting.
Detailed information

Table of Contents

Ways in to the text Who was John Berger? What does Ways of Seeing say? Why does Ways of Seeing matter? Section 1: Influences Module 1: The Author and the Historical Context Module 2: Academic Context Module 3: The Problem Module 4: The Author's Contribution Section 2: Ideas Module 5: Main Ideas Module 6: Secondary Ideas Module 7: Achievement Module 8: Place in the Author's Work Section 3: Impact Module 9: The First Responses Module 10: The Evolving Debate Module 11: Impact and Influence Today Module 12: Where Next? Glossary of Terms People Mentioned in the Text Works Cited