書籍詳細

書籍詳細




洋書

ビジネスのための脳科学

A Brain for Business - A Brain for Life : How Insights from Behavioural and Brain Science Can Change Business and Business Practice for the Better

1st ed. 2018.

(The Neuroscience of Business)

O'Mara, Shane

Palgrave Macmillan 2017/05
210 p.   
装丁: Hrd    装丁について
テキストの言語: ENG    出版国: DE
ISBN: 9783319491530
KCN: 1026948052
紀伊國屋書店 選定タイトル
標準価格:¥6,003(本体 ¥5,458)   
Web販売価格あり    Web販売価格について

為替レートの変動や出版社の都合によって、価格が変動する場合がございます。

この商品は出版社からの取り寄せとなります。品切れの場合もありますので、恐れ入りますがご了承下さい。

納期について
KDC: E231 経営理論・経営戦略
関連書リスト: SB2997J シュプリンガー・ネイチャー 特価セール
ご購入を希望される方は、
下のリンクをクリックしてください。

Full Description

Behaviour change is hard, but O'Mara shows that by adopting strategies that are well-founded in the science of brain and behaviour individuals and organisations can adapt to the demands of the modern world. The brain matters in business.
Detailed information

Table of Contents

1. Setting the Scene 2. Mindsets - what they are, how they are inscribed in the brain, how they have implications for organisations 3. Brain Hygiene: Optimising performance 4. Self-regulation and self-control: How we exercise control over our behaviour 5. Resilience including lifestyle 6. Positive Brain States: happiness & meaning; subjective well-being 7. How our brains are wired for status 8. De-biasing Groups; De-biasing Gender Roles