書籍詳細

書籍詳細




洋書

統計学教育研究国際ハンドブック

International Handbook of Research in Statistics Education

1st ed.

(Springer International Handbooks of Education)

Ben-Zvi, Dani (EDT)   Makar, Katie (EDT)   Garfield, Joan (EDT)

Springer 2018/01
512 p.   
装丁: Hrd    装丁について
テキストの言語: ENG    出版国: DE
ISBN: 9783319661933
KCN: 1028829392
紀伊國屋書店 選定タイトル
標準価格:¥85,628(本体 ¥77,844)   
Web販売価格あり    Web販売価格について

為替レートの変動や出版社の都合によって、価格が変動する場合がございます。

この商品は提携先の海外出版社在庫からの取り寄せとなります。品切れの場合、恐れ入りますがご了承下さい。

納期について
KDC: C340 カリキュラム一般
F16 確率・統計
ブックニュースNo: NB4346
関連書リスト: SB3012 数学教育
SB3054 教育学ハンドブック2019
SB3072F 人工知能とデータサイエンス2019/2020
NB4346
NB4521
NB4585
ご購入を希望される方は、
下のリンクをクリックしてください。

Annotation

「データサイエンス」時代に求められる統計学の教育と研究にたずさわる多数の世界的な専門家を結集して、過去・現在・未来を通して重要な論点を網羅する、包括的なリサーチマップ。不確実性、統計的推論、教師教育、カリキュラム、テクノロジーの利用、学習環境の整備、成績評価など。

Full Description

This handbook presents challenging and inspiring international research perspectives on the history and nature, current issues, and future directions of statistics education and statistics education research.
Detailed information

Table of Contents

Part I. Statistics, statistics education, and statistics education research.- Introduction to Part I.- What is statistics?.- What is statistics education?.- What is statistics education research?.- Part II. Major contributions of statistics education research.- Introduction to Part II.- The practice of statistics.- Research on data.- Research on uncertainty.- Introducing Children to Modeling Variability.- Learning about Statistical Inference.- Statistics Learning Trajectories.- Research on Statistics Teachers' Cognitive and Affective Characteristics.- Part III. Contemporary issues and emerging directions in research on learning and teaching statistics.- Introduction to Part III.- The Nature and Use of Theories in Statistics Education.- Re-imagining curriculum approaches.- Challenge to the Established Curriculum (A Collection of Reflections).- Building Capacity in Statistics Teacher Education.- Revolutions in Teaching and L earning Statistics (A Collection of Reflections).- Design of Statistics Learning Environments.