書籍詳細

書籍詳細




洋書

戦略設計プロセス(第2版)

The Strategy Planning Process : Analyses, Options, Projects

2. Aufl.

Gruenig, Rudolf   Kühn, Richard

Springer 2018/02
294 p.   
装丁: Hrd    装丁について
テキストの言語: ENG    出版国: DE
ISBN: 9783662562208
KCN: 1029665371
紀伊國屋書店 選定タイトル
標準価格:¥14,583(本体 ¥13,258)   
Web販売価格あり    Web販売価格について

為替レートの変動や出版社の都合によって、価格が変動する場合がございます。

この商品は出版社からの取り寄せとなります。品切れの場合もありますので、恐れ入りますがご了承下さい。

納期について
KDC: E231 経営理論・経営戦略
ご購入を希望される方は、
下のリンクをクリックしてください。

Full Description

Developing future strategies for a company is an important and complex task, and forms the core issue in this book. A company's strategy defines its future direction, specifying its desired market position and key competitive advantages both at the level of market offers and of resources. This book provides clear, straightforward advice for professionals: after a brief introduction to strategic planning, a heuristic process for determining future strategies is presented. It shows how to analyze a company's current situation, develop and assess options for the future, and define implementation projects. Throughout the book, detailed recommendations are illustrated with the help of numerous concrete examples. As a result of studying applications of the book in practice, the second edition benefits from a simplified, hands-on analysis and planning process at the business level.