書籍詳細

書籍詳細




洋書

松原憲治(国立教育政策研究所)共著/東アジアの初等教育における理科カリキュラム

East-Asian Primary Science Curricula : An Overview Using Revised Bloom's Taxonomy

(Springerbriefs in Education)

Lee, Yew Jin   Kim, Mijung   Jin, Qingna

Springer 2016/09
81 p. 23 cm   
装丁: Pap   
版表示など: soft    装丁について
テキストの言語: ENG    出版国: DE
ISBN: 9789811026898
KCN: 1026203751
紀伊國屋書店 選定タイトル
標準価格:¥9,314(本体 ¥8,468)   
Web販売価格あり    Web販売価格について

為替レートの変動や出版社の都合によって、価格が変動する場合がございます。

この商品は出版社からの取り寄せとなります。品切れの場合もありますので、恐れ入りますがご了承下さい。

納期について
DDC: 507
KDC: C340 カリキュラム一般
ご購入を希望される方は、
下のリンクをクリックしてください。

Annotation

A comparative study of of six high-achieving East Asian states - mainland China, Hong Kong, Taiwan, Korea, Japan and Singapore.

Full Description

This book describes a comparative study of the primary science learning objectives (from the cognitive domain) in the curriculum of six high-achieving East Asian states - mainland China, Hong Kong, Taiwan, Korea, Japan and Singapore.
Detailed information

Table of Contents

Chapter 1 Primary Science Curricula: Past and Present Realities.- Chapter 2 Revised Bloom's Taxonomy: The Swiss Army Knife in Curriculum Research.- Chapter 3 Curricula, Coders, and Coding.- Chapter 4 The Intellectual Demands of East-Asian Primary Science Curricula.- Chapter 5 The Shape of Intellectual Demands in East-Asia Primary Science Curricula.