書籍詳細

書籍詳細




洋書

学校の理科教師の研究と教育の接続

Learning through School Science Investigation : Teachers Putting Research into Practice

(Springerbriefs in Education)

Moeed, Azra   Anderson, Dayle

Springer 2018/10
140 p. 24 cm   
装丁: Hrd    装丁について
テキストの言語: ENG    出版国: DE
ISBN: 9789811316159
KCN: 1032294779
紀伊國屋書店 選定タイトル
標準価格:¥14,583(本体 ¥13,258)   
Web販売価格あり    Web販売価格について

為替レートの変動や出版社の都合によって、価格が変動する場合がございます。

この商品は出版社からの取り寄せとなります。品切れの場合もありますので、恐れ入りますがご了承下さい。

納期について
DDC: 507
KDC: C340 カリキュラム一般
ご購入を希望される方は、
下のリンクをクリックしてください。

Annotation

Complements school science investigation as a pedagogical approach in international curricula with research evidence-based information.

Full Description

This book explores teaching and learning through science investigation and practical work. The book illustrates how teaching through science investigations in ways that are informed by research can lead to positive learning outcomes for students.
Detailed information

Table of Contents

1 Introduction: School Science Investigation - What research says.- 2 The New Zealand Context and Research Design.- 3 Science Investigation in Primary School.- 4 Science Investigation in Secondary School.- 5 Science Investigation in Primary School: Changes to teacher practice.- 6 Science Investigation in Secondary School: Changes to teacher practice.- 7 Enhancing Learning through School Science Investigation.